GA4

Už je nejvyšší čas začít sbírat data do Google Analytics 4

15. 7. 2022

V online světě dochází nyní k jedné zásadní změně, Google Universal Analytics, které fungují již 10 let, brzy nahradí jeho novější nástupce. Jednotlivé Analytics se postupně dočkaly výrazných zlepšení oproti svým předchůdcům již od roku 2005,  Google Analytics 4 jsou naprosto odlišné. Nikdo by se ale neměl nechat touto změnou odradit, protože po pochopení jejich fungování zjistíte, že došlo ke zjednodušení.

V Universal Analytics už nedochází k žádným aktualizacím, oproti tomu se neustále mění Google Analytics 4, a i přes jejich zatím nekonzistentní rozhraní je důležité do nich začít co nejdříve sbírat data. UA budou od 1. července roku 2023 neaktivní, pro klienty s GA360 budou sbírat data ještě další 3 měsíce, ale kontrakty se další rok prodlužovat nebudou. V obou případech bude k nahlédnutí reporting ještě dalších 6 měsíců.

Vraťme se ale k Google Analytics 4. Nyní už nezbývá ani rok, než budeme moci využívat právě pouze čtyřky. Je tedy žádoucí kromě sbírání dat pro jejich vyhodnocení v budoucnu i poznávat samotné prostředí nových Analytics.

Co se mění?

 UDÁLOSTI – V GA4 se všechny požadavky zaznamenávají jako události, jsou ekvivalentní, a nejen že jich můžeme měřit v jeden okamžik více, lze vidět časovou osu každého návštěvníka a lépe tak pochopit jeho chování na webu.

CROSS-DEVICE MĚŘENÍ – Nyní dává měření na webu a zároveň v aplikaci větší smysl, protože lze pozorovat opět časovou osu jednoho uživatele a neplatí tak, že cookies nasbírané různým způsobem jsou různí uživatelé.

COOKIES TŘETÍCH STRAN – Na začátku roku 2022 došlo k velké změně ve sbírání cookies třetími stranami a došlo k velkému poklesu množství nasbíraných dat. UA na to neumějí správně reagovat. Díky Consent Mode se v GA4 data přesněji predikují a modelují, aniž bychom potřebovali svolení o cookies.

VYLEPŠENÁ MĚŘENÍ – Automaticky získáme podrobnější údaje o interakcích s naším webem díky vylepšeným měřením. Jedná se o zobrazení stránek, posunutí (scroll), proklik na odkaz, který vede na jinou doménu, vyhledávání na webu, interakce s videem a stažení souboru.

REPORTING – Data zaznamenaná do GA4 se dají jednoduše vyexportovat, ať už chceme hlubší Adhoc analýzu nebo dlouhodobé reporty. Životnost dat je při založení pouze 2 měsíce, pro efektivnější vyhodnocení je nezbytné ji nastavit na 14 měsíců. Abychom o data po 14 měsících nepřišli, lze je uchovávat v Data Studio přes Big Query.

ATRIBUČNÍ MODEL – Další zásadní změnou prošel i atribuční model. V UA byl nastaven na pevno last-click-non-direct a GA4 sleduje historii a dokáže napočítat, jaký přínos měly jednotlivé kanály, přes které uživatel prošel. 

Co všechno vám můžeme nastavit?

Neváhejte nás kontaktovat a my s vámi probereme nasazování Analytics na váš web.   

Standardní nastavení

  • Základní nastavení GA4
    • Nastavení měny
    • Nastavení URL webu
    • Nastavení site search
    • Nastavení správného časového pásma
    • Nastavení bot filteringu
    • Optimalizace časovače pro míru zapojení publika
    • Vyloučení platebních bran
    • Vyloučení interní návštěvnosti
  • Nastavení základních eventů
    • Odeslání formuláře (web)/nákup (e-shop)
    • Proklik na e-mail
    • Zkopírování e-mailu
    • Proklik na telefon
    • Zkopírování telefonu

Rozšiřující nastavení

  • Konzultace pro určení měřených publik
  • Nastavení pokročilejších událostí dle vašich stránek
    • Proklik na sociální sítě
    • Kliknutí na odchozí link
    • Stažení souboru
    • Signup
    • Login
  • Přehled kopírovaných textů
  • Nastavení funnelu pro tok k cíli
  • Propojení s ostatními stránkami v síti Google
  • Nastavení alertů na 404 error
  • Nastavení publik
    • Uživatelé, kteří navštívili stránku
    • Uživatelé, kteří navštívili kontaktní stránku
    • Uživatelé, kteří si zobrazili detail produktu
    • Uživatelé, kteří odeslali poptávkový formulář
    • Uživatelé, kteří nakoupili
  • Nastavení Enhanced Ecommerce přehledů
    • Jednotlivé EE eventy
    • Dokončení objednávky
    • Zobrazení produktu
    • Přidání do košíku
    • Odebrání z košíku
    • Zobrazení košíku
    • Jednotlivé kroky košíku
    • Dokončení objednávky
    • Zobrazení promoakcí
    • Vrácená platba
    • Zobrazení seznamu produktů
    • Vybrání produktů v seznamu
    • Přidání zboží do wishlistu

Doporučení

Pokud měříte s UA, zaktivujte si co nejdříve i službu GA4, abyste při přechodu měli dostatek dat pro vyhodnocování, data se nepřenesou. V případě, že zakládáte poprvé účet v Analytics, doporučujeme rovnou založit GA4 a sbírat data pouze sem. Sběr nových dat do UA by již v tuto chvíli neměl smysl.  

My vám s nasazením pomůžeme

Stále nemáte aktivované Google Analytics 4? Ozvěte se nám a společně probereme řešení na míru přímo pro váš e-shop.emáte