redesign e-shopu heapco.cz

Když nový e‑shop usnadní
práci celé firmě.

Spolupráci se společností Heap Co 2000, s.r.o. jsme navázali koncem roku 2018. V té době si nás její zástupci vybrali jako dodavatele svého nového e-shopu.

Na poli e‑commerce nebyli žádnými nováčky a vnímali, že jejich dosavadní e‑shop již nestačí. Chtěli se vyrovnat své konkurenci, svým zákazníkům nabídnout lepší prostředí pro nákupy a prostřednictvím e‑shopu se chtěli podělit o mnohaleté zkušenosti z oblasti prodeje chovatelských a jezdeckých potřeb.

Naším úkolem tak bylo vytvořit kvalitní e-shop, který podpoří rozvoj společnosti a to jak na B2B tak i B2C trhu.

Než nový e-shop navštívili první zákazníci, uběhly měsíce programátorských prací a několik stovek hodin věnovaných podrobným analýzám. Nový e-shop je napojený na účetní systém Money S5 a bez důkladné analýzy současného nastavení a firemních procesů bychom nedokázali zajistit žádanou souhru e-shopu a informačního systému. Díky analýzám jsme také objevili společně s klientem několik nedostatků v nastavených procesech a společně navrhli řešení, které co nejvíce zjednoduší interní procesy podniku. 

Pohled zvenčí často dokáže odhalit slabá místa. Nepodceňujte přípravu a předimplementační analýzy a vždy vše pečlivě zanalyzujte. Byla by škoda duplikovat původní nedostatky a nepřizpůsobit řešení novým procesům.

odpracovaných hodin na projektu

zkušených členů realizačního teamu

počáteční situace

E-shop bez filtrování jako ryba bez vody

Na původním e-shopu se už podepsal zub času a to, co fungovalo dříve, už dnes nesplňovalo požadavky moderních e-shopů. Nakupování začalo být pro zákazníky komplikované, ať už kvůli absenci filtrování, neresponzivnímu designu či problematické automatické registraci. Obsahoval technické chyby, narůstal technologický dluh a grafický design byl již také zastaralý.

Naším cílem bylo vytvořit e-shop, který si zákazníci oblíbí a který firmě zjednoduší interní procesy.

To bychom však nedokázali bez důkladné přípravy a úzké spolupráce se zástupci společnosti HeapCo 2000, s.r.o. Úvodnímu výzkumu, uživatelskému výzkumu a analýzám jsme věnovali opravdu hodně času, a vyplatilo se to. Bez informací, které jsme tím získali, bychom nikdy nedokázali navrhnout takto funkční řešení.

proces

Na cestě k e-shopu, který si zákazníci oblíbí

Uspět mezi konkurencí není mnohdy vůbec nic jednoduchého a vyžaduje to mnoho úsilí věnovaného neustálému rozvoji a zlepšování poskytovaných služeb. Chcete aby váš e-shop měli uživatelé rádi? Pak jim dejte to, co potřebují. Jak zjistíte, co potřebují? Musíte se jich zeptat. A k tomu vám poslouží třeba dotazníková šetření nebo uživatelské výzkumy.

Se společností HeapCo 2000, s.r.o. jsme vybrali vhodné kandidáty, připravili výzkumné otázky a společnými silami zrealizovali i samotné uživatelské výzkumy.

Získané výsledky nám pomohly identifikovat nejdůležitější funkcionality a značnou měrou přispěly k definování minimální verze projektu.

Z uživatelských výzkumů mimo jiné vyplynulo, že zákazníci nejvíce oceňují fakt, že se jedná o rodinnou firmu s mnohaletými zkušenosti, važí si ochotné zákaznické podpory a jako velkou výhodu vidí i kamennou prodejnu, do které si mohou zajít prohlédnout vybrané produkty. Uživatelé naopak nebyli spokojeni s uspořádáním kategorií, postrádali věrnostní program, personalizované newslettery a informace o dostupnosti produktů. Většina se také přikláněla k přidání blogu a k doplnění podrobnějších informací o produktech.

Spolu s postřehy získanými v rámci úvodního workshopu a předimplementačních analýz jsme mohli sestavit minimální verzi projektu a přejít k návrhům drátěných modelů (wireframů), to byl čas pro našeho UX designera. Abychom přispěli ještě k intuitivnějšímu návrhu celého e-shopu, konzultovali jsme navržené modely i s odborníky ze společnosti Shopsys.

Originalita není vždy výhra, používejte osvědčené přístupy a vaše návrhy si vždy otestujte. Co je jasné vám, nemusí být jasné i vašim zákazníkům.

B2B a B2C, dva odlišné světy v jednom e‑shopu

Velký podíl na obratu společnosti tvoří rovněž velkoobchodníci. A byla by chyba na ně nemyslet. B2B sekce proto rozhodně nesměla chybět.

Při návrhu B2B části jsme vycházeli z informací získaných během výzkumů s B2B zákazníky i z mnohaletých zkušeností společnosti Heapco 2000, s.r.o.

Pokud se na e-shopu heapco.cz přihlásíte jako autorizovaný velkoodběratel napříč e-shopem uvidíte produkty s velkoobchodními cenami a uvedené bez DPH. Budete mít také odlišné způsoby dopravy a platby a ve svém profilu si můžete prohlédnout přehled objednávek i vystavených faktur. Odlišnost najdete i v detailu produktu, kdy B2B sekce má zcela odlišný grafický návrh než má koncový zákazník. Výpis variant je zde uvedený v tabulce, pro rychlejší přehled o ceně i dostupnosti.

Nezapomněli jsme ani na odběratele s vlastním e-shopem. Pro ty je připravený speciální produktový feed s možností volby zpracování. U každého B2B odběratele je možné nastavit třeba i dodatečné slevy z velkoobchodních cen.

vývoj

Agilní a flexibilní

Velký projekt si žádá speciální přístup. My naše projekty vyvíjíme agilním způsobem, což nám mimo jiné umožňuje pružně reagovat na změny i v rámci vývoje. Sami víme, že se během tvorby objevují stále dokola nové myšlenky a podněty a byla by velká škoda je opomíjet a jít si tvrdě za původním návrhem. Práci si dělíme do tzv sprintů, jejichž délka je obvykle 14 dní a každému sprintu předchází dílčí analýza.

E-shop je postavený na platformě
Shopsys Framework.

Vyladěná B2B sekce.

E-shop je napojený
na účetní systém Money S5.

Agilní způsob vývoje se nám během tvorby nového e-shopu heapco.cz velmi osvědčil. A to i ve chvíli, kdy se do procesu zapojila agentura Acomware a provedla důkladnou analýzu s návrhy na optimalizaci.

Díky agilnímu vývoji jsme mohli zcela pružně reagovat i na podněty externí agentury a plynule je zapracovat do projektu. Výsledkem je pak e-shop vyladěný do posledního detailu. Z oblasti technického SEO nechybí automatické generování parametrů z filtrování do nadpisů H1, titulku, popisku i metapopisku.

Dílčí analýzy vnímám jako stěžejní. V případě projektu heapco.cz bychom se bez nich neobešli. Zejména u napojení na informační systém. Bylo nutné pochopit jak společnost funguje, jak zadávají data a jak vůbec pracují s jejich ERP. ERP, které ve společnosti využívají bylo za tu dobu dost upravené a obsahovalo řadu výjimek a specifik.

Miroslav Lang

Miroslav Lang

Developer

Bartoň Studio

Když jsme přišli do Bartoň Studia s tím, že chceme nový e-shop s jezdeckým vybavením, mysleli jsme si, že máme ve všem jasno. Ale výsledek dnes vypadá úplně jinak – a ještě že tak. Vývojáři pracují agilně a přemýšlejí nad tím, co dělají. Jako klient jste vtažení do projektu, a když zjistíte, že potřebujete úpravu zadání, jde to. Díky společným konzultacím jsme navíc změnili hodně věcí v našem informačním systému a ve firemních procesech. Právě v tom vidím hlavní přínos spolupráce.

Hana Hrdličková

Hana Hrdličková

Ředitelka

HeapCo 2000, s.r.o.

výsledek

E-shop heapco.cz v novém kabátě

Po několika měsících práce vznikl zcela nový e-shop postavený na robustní platformě Shopsys Framework. Na e‑shopu nechybí filtrování a fulltextové vyhledávání pomocí Elastic Search, platba kartou, možnost nákupu ve 2 měnách, odlišné způsoby dopravy pro nadměrné produkty či varianty produktů, informace k naskladnění, dotazy k produktu ani do detailu vyladěná B2B sekce.

Zjednodušili jsme orientaci
napříč e-shopem a kategoriemi.

Poutavou grafikou zvýraznili
prodejní výhody e‑shopu..

Nejvíce mě těší, že se náš hlavní programátor projektu, Míra, v tom všem vyznal. Potýkali jsme se s mnoha nestandardnostmi, specialitami, customizacemi klientova informačního systému a vše se zvládlo pokrýt. Je to také díky tomu, že jsme ve firmě Heapco 2000, s.r.o. měli naproti sobě lidi, kteří rozumí problematice, dokáží pochopit technické záležitosti a konzultovat s námi různé návrhy řešení.

Jiří Kučera

Jiří Kučera

Provozní ředitel

Bartoň Studio

Spolehlivost e-shopu potvrzují i reference zákazníků na portále Heuréka.

Ověřený zákazník

S nákupem jsme byli velmi spokojeny, koupili jsme, co jsme potřebovali a obsluha byla moc fajn – ochotná a trpělivá :)). Děkujeme 

Dana

V tomto obchode nenakupuji pravidelne,ale kdyz ano,jsem maximalne spokojená. Dodaci lhůta poměrně kratka,komunikace s obchodem na jednicku.

Ověřený zákazník

Dobrá spolupráce, vstřícnost, rychlost vyřízení objednávky, spolehlivost.

Tomáš Lieven Diviš

Rychlá reakce, všechny informace o zboží a informace o připravené objednávce.

Jiřina

Vše v pořádku , perfektně vše zabalené a paní moc ochotná, děkuji.

Bára

Naprosto souhlasím úžasná komunikace s obchodem. Poradili, pomohli, velmi ochotní. Paráda!!!!