Ověřování totožnosti v Google Ads

24. 5. 2022

Před několika lety Google oznámil, že začne ověřovat totožnost všech inzerentů v nástroji Google Ads. Začátkem roku 2022 spustil rozesílku emailů ohledně ověření identity. Důvod je prostý – cílem je zvýšení důvěryhodnosti inzerentů vůči uživatelům.

Proč ověření?

Google chce poskytnout uživatelům možnost zjistit jméno nebo název organizace, která reklamní sdělení sdílí. Právě proto si tyto informace potřebuje Google nejdříve potvrdit, než možnost povolí. Ověření se ale netýká všech inzerentů, takže pokud vám email s požadavkem do internetové pošty nedorazil, můžete si zatím přečíst to, jak by mělo tuto prekérní situaci řešit okolí v rozhraní Google Ads.

Jak postupovat

Pokud jste obdrželi e-mail s požadavkem ověření totožnosti účtu, máte od tohoto okamžiku 30 dní na to, abyste odpověděli na několik otázek, vyplnili jednoduchý formulář a nahráli potřebnou dokumentaci. Pro jistotu si raději zkontrolujte i váš Google Ads účet, kde by se měl požadavek na ověření totožnosti také objevit. Pokud 30 denní lhůta uběhne a vy nezačnete s ověřováním, bude váš účet pozastaven.
Postup ověření může být pro jednotlivé účty rozdílný, jelikož se potřebná dokumentace liší pro firmy a fyzické osoby. Váš přesný postup ověření najdete ve zmiňovaném emailu nebo v účtu Google Ads.

Potřebná dokumentace

Firmy musí doložit:

  • osvědčení o registraci v Google Ads nebo registraci firmy
  • výpis z obchodního rejstříku
  • osvědčení o registraci k DPH
  • certifikát DUNS

Fyzické osoby by měly doložit jeden z těchto dokumentů:

  • pas
  • občanský průkaz
  • řidičský průkaz
  • povolení k pobytu

Proces ověření možná vypadá složitě, ale opak je pravdou. Pokud doložíte potřebnou dokumentaci včas, není čeho se bát. Případně máte k dispozici ještě 5 pokusů proto, abyste nahráli vše správně. Ověření inzerentů trvá zpravidla 3 – 5 pracovních dní. Podrobnější informace naleznete v nápovědě Google

Novinky od června 2022

V červnu dojde také k aktualizaci vynucovacích postupů při opakovaném porušování zásad. Do seznamu sankcí přibydou tyto zásady:

  • Sexuální akty za odměnu
  • Nevěsty na objednávku
  • Clickbait
  • Zavádějící design reklam
  • Služby spojené s kaucemi
  • Služby telefonního seznamu, přesměrování a nahrávání hovorů
  • Služby zaměřené na zlepšení úvěruschopnosti
  • Binární opce
  • Osobní půjčky

Další informace o vynucovacích postupech při opakovaném porušení zásad zjistíte v Google nápovědě.

Potřebujete poradit s vaším eshopem? Neváhejte se na nás obrátit!