Transakční SMS

Jak efektivně využít transakční SMS?

25. 8. 2022

Mobilní telefony máme neustále u sebe, už jsou přeci jenom nějakou dobu nedílnou součástí našich životů. Z toho důvodu je to velmi efektivní komunikační nástroj a zákazníkům tak můžeme usnadnit život.

SMS marketing je mocným nástrojem direct marketingu, protože  ze statistik vyplývá, že telefon používá v Česku 81 % obyvatel starších 16 let a 90 % SMS jsou přečteny do 3 minut. Dalšími výhodami jsou například spolehlivost doručení personalizace. Výborně doplňují nebo dokonce nahrazují e-mailové kampaně, které mají míru otevření (open-rate) pouze kolem 20 %.

Je ale třeba rozlišovat transakční a propagační SMS. Propagační jsou součástí propagačních kampaní, firmy skrz ně nabízejí například slevy, kupóny, časově omezené nabídky, upozornění apod. Oproti tomu transakční SMS jsou zprávy vyvolané na základě určité akce.  Lze je automatizovat i personalizovat a zákazník se tak okamžitě dozví, že obchodník přijal platbu, objednávka je zpracovaná a připravená k odeslání nebo že už je kurýr na cestě k jeho dveřím. Má neustále přehled o tom, co přesně se děje s jeho objednávkou, získává větší důvěru ve váš e-shop, cítí se komfortněji a to se odráží i na jeho budoucím chování. Transakční SMS nemají využití pouze u e-shopů, ale přímo u dopravců nebo i dalších služeb jako například kadeřnictví nebo hotelnictví. 

Informujte neustále své zákazníky o dění a mějte jistotu, že se tato komunikace neztratí. 

Nevyužíváte transakční SMS? 

Obraťte se na nás a my s vámi nalezneme řešení na míru.