Jak jsme se podíleli na vývoji nového e-shopu pro SCONTO Nábytek

14. 1. 2021

Když nám přišla nabídka od společnosti Shopsys, že bychom se mohli společně s nimi podílet na vývoji velkých projektů pro jejich klienty, rádi jsme tuto nabídku přijali. Díky tomu se nám naskytla možnost  podílet se na vývoji e-commerce projektu pro významnou značku jako je Sconto Nábytek. 

Tušili jsme, že to pro nás může být velká zkušenost a zase nás posunout o kus dále. A nemýlili jsme se.

Se Shopsysem jsme partneři už dlouho díky platformě Shospsys Framework. Nějakou dobu jsme také vzájemně řešili možné formy spolupráce na projektech a v prosinci 2019 to začalo nabírat konkrétní obrysy. Od roku 2020 jsme se tedy aktivně připojili do vývojových týmů a tato dlouhodobá spolupráce dává oběma stranám smysl, kromě jiného nám to pomáhá rozvíjet znalosti lidí v týmu.

Jiří Kučera

Jiří Kučera

Provozní ředitel

Bartoň Studio

Dobře rozdělené role, kvalitní řízení projektu a prostor pro sdílení zkušeností

„Na začátku spolupráce s týmem Shopsys, jsem nevěděl co čekat a trochu jsem se bál, že to bude spolupráce ve stylu velkých firem, kde každý chodí v nažehlené košili, pije zelený čaj a mluví spisovně, což opravdu není můj styl a kdyby to tak bylo, asi by to byla spolupráce o velkém utrpení.

Naštěstí kluci ze Shopsysu a vlastně tedy i ze Sconta, protože i Sconto mělo v týmu vlastní vývojáře, jsou úplně “na pohodu” a cítil jsem všude upřímnost, ochotu, otevřenost a to i od lidí, kteří byly z vyšších pracovních pozic.

Daniel Kop

Daniel Kop

Vývojář

Bartoň Studio

Posun ve znalostech a to nejen těch programátorských

Možnost podílet se na vývoji e-shopu pro Sconto Nábytek nás nejen potěšila ale zároveň jsme díky tomu získali i další zkušenosti. 

Klient součástí vývojářského týmu

Jednou z těch nejzajímavějších pro nás byla přítomnost klienta, resp. vlastních programátorů zadavatele, ve vývojářském týmu a jejich aktivního zapojení do vývoje.

Práce přímo pro Shopsys je pro nás příležitost nahlédnout pod pokličku toho, jak se řeší projekty jinde. Kromě samotného vývoje jsme se mohli stát součástí plánování, odhadů, porad, retrospektiv a inspirovat se tak postupy pro naše vlastní nadcházející projekty. 

Jan Roula

Jan Roula

Vývojář

Bartoň Studio

Klíčový parametr pro úspěšný projekt

Za úspěchem projektu stojí vždy celá řada faktorů. Od správného výběru dodavatele po vhodně zvolený e-commerce software a řadu dalších. Ještě než se pustíte skutečně do práce na novém e-shopu je potřeba porovnat nejen možnosti dodavatelů ale i možnosti systému, který má váš nový e-shop využívat. Zajímejte se také o to, zda je vůbec možné váš e-shop dále rozvíjet, jak časově náročné je provádět další úpravy, zda vás čekají nějaké licenční poplatky nebo zda má dodavatel kapacitu věnovat se vašemu projektu i po spuštění.

Zajímavou případovou studii o tom, jak firma SCONTO Nábytek analyzovala a vybírala vhodný systém pro svůj nový e-shop  a proč si vybrala právě Shopsys Framework si můžete přečíst na blogu našeho partnera Shopsys zde

Následující tabulka zobrazuje konečné skóre při výběru poskytovatele softwaru pro e-shop (čím nižší tím lepší).

Platforma/Hodnotící kritérria (jejich důležitost)
Magento
Shopsys
Spryker
Nop Commerce
Možná míra přizpůsobení (100)
2
1
1
2
Náročnost přizpůsobení (kvalita kódu a náročnost technologie) (80)
4
1
1
3
Dostupnost a cena vývojářů (100)
4
2
2
3
Cena jednorázová (nasazení + vývoj do spuštění) (70)
3
1
3
1
Licenční poplatky (opakující se) (80)
3
1
2
1
Riziko zpoždění termínu spuštění (80)
3
2
3
4
Podpora dodavatele (100)
3
1
2
3
Lokální podpora (70)
4
1
5
5
Počet realizovaných projektů (70)
2
4
3
3
Total
3.8
1.9
2.9
3.4

 

Nové technologie, nové postupy ale i nová přátelství

Kdybych měl něco “vypíchnout” za čas strávený v týmu Shopsysu, tak je to kromě dalších technologií a postupů hlavně to, že i když jsem se s klukama nikdy fyzicky nepotkal, docela mi přirostli k srdci a mám pocit, že jsem nalezl pár dobrých přátel a to i přes to, že mluví jiným jazykem    :-D. 

Daniel Kop

Daniel Kop

Vývojář

Bartoň Studio