Doprava zdarma – konkurenční výhoda nebo nevýhoda?

27. 4. 2022

Dopravu zdarma využívá většina eshopů v ČR, ale je vždy výhodná jak pro zákazníka, tak i pro eshop? Používáte tento marketingový nástroj i vy? 

V dnešní době je doprava zdarma jeden z nejvíce používaných nástrojů pro to, jak nenásilně zákazníka pobídnout k přihození několika dalších produktů do košíku pro splnění limitu dopravy zdarma. Pod pojmem doprava zdarma si ne všichni zákazníci dokážou představit, že jde nejen o cenu za dopravce, ale i o nachystání a kompletaci zboží. Existují různé varianty, jak nastavit dopravu zdarma. Některé eshopy nabízejí dopravu zdarma bez ohledu na celkovou hodnotu objednávky. Zároveň existuje i možnost nabízet dopravu zdarma jen pro konkrétní zboží a podpořit tak jeho prodej. Pokud si ale eshop nesprávně nastaví podmínky dopravy zdarma, může pro něj být spíše jako konkurenční nevýhoda.

Konkurence

Určil váš dodavatel fixní nebo minimální prodejní cenu zboží? Potřebujete se nějak odlišit od konkurence, která nabízí stejné produkty jako vy? Vyzkoušejte dopravu zdarma a buďte odlišní a úspěšnější, než vaše konkurence. Přidáním další výhody v podobě dárku k objednávce si získáte hned několik zákazníků, kteří se k vám budou rádi vracet právě proto, že jim nabízíte různé výhody k nákupu. 

Věrnostní program

Dopravu zdarma můžete poskytnout speciálně pro zákazníky, kteří už jsou součástí věrnostního programu.  Nabídněte dopravu zdarma registrovanému zákazníkovi například jako dárek k narozeninám nebo k svátku. Motivujete ho tak k nákupu na eshopu a zdůrazníte to, že vám na něm záleží. Dopravu zdarma můžete vyřešit slevovým kupónem, který zašlete pomocí emailingové automatizované kampaně. Víte, co je automatizace v emailingu a jaké druhy můžete nastavit? Mrkněte na náš článek o automatizaci v emailingu

Jakou dopravu nastavit?

Rozhodneteli se pro dlouhodobé nastavení dopravy zdarma, je nutné počítat s mírným navýšením cen u všech produktů. Při nastavení pravidelné dopravy zdarma si spousta zákazníků rychle zvykne a na výhodu s nákupem prostě počkají. To znamená, že vám v mezidobí, kdy nebude nastavená doprava zdarma, mohou klesnout tržby. Nastavit dopravu zdarma můžete jen pro konkrétní produkty a tím tak podpořit jejich prodej. Správná komunikace dopravy zdarma přes sociální sítě nebo reklamní kampaně může zvýšit tržby až o několik procent.

Pokud chcete zjistit, jaká částka dopravy zdarma je pro vás výhodná, je nutné otestovat několik částek, než zjistíte, která z nich je pro vás zisková. Během testování musíte zohlednit jak se změní konverze, průměrná hodnota objednávky, čistá marže na objednávku a celková změna zisku. Díky těmto kritériím lehce vyberete hodnotu dopravy zdarma, která je pro vás výhodná. Nezapomeňte na sezónnost, kdy je dobré optimalizovat cenovou hranici.

Pokud chcete zvýšit i hodnotu objednávky, udělat z návštěvníka eshopu zákazníka nebo podpořit prodej konkrétního zboží, vyzkoušejte dopravu zdarma na vašem eshopu. 

Chcete zvýšit konverze vašeho eshopu?
Obraťte se na nás.