sladkost

Dárky k objednávkám. Proč v Česku fungují tak dobře?

16. 8. 2022

Naše česká nátura o nás leccos vypovídá a všichni víme, že my, Češi, ze srdce milujeme věci zdarma. Kdekoli se něco rozdává, kdykoli něco dostaneme navíc, máme z toho radost a výrazně nám to dokáže zlepšit den. Tak toho využijte a zlepšete den i svým zákazníkům.

Nákup se může stát emocionální záležitostí, pokud k tomu poskytneme navíc zážitek, a protože většina z nás nakupuje spontánně, je dobré tento zážitek opravdu zpříjemnit.  

Pokud se budete na marketingovou strategii koukat z pohledu STDC – see-think-do-care. V překladu to jsou fáze vidět-myslet-udělat-starat se. V prvotní fázi see zákazník o produktu či službě vůbec nemusí vědět, proto ho musíme zaujmout my. Následuje fáze think, ve které už o nabídce ví a přemýšlí o koupi a tak vyhledává informace a jednotlivé nabídky a srovnává. Když už zákazník ví, že něco koupí, nachází se ve fázi do a my ho přesvědčujeme, že udělat nákup u nás bude nejlepší rozhodnutí. Poslední fázi care nesmíme podcenit, protože spokojený zákazník, který se vrací, je ten nejcennější.

V případě dárků se bavíme o fázi care, kdy chytře zvoleným dárkem můžete dosáhnout právě toho, že se vrátí. Dokonce můžete dosáhnout i toho, že o vás budou pozitivně mluvit se svými známými 

Poznejte své zákazníky

a udělejte jim radost.

Ohledně dárků si ale musíte dát na spousty věcí pozor. Dárek musí mít význam ve vztahu k vaší značce, zapadat do vaší marketingové strategie a také musíte rozhodnout, zdali se bude jednat o jednorázovou nebo pravidelnou akci. Můžete se inspirovat i u své konkurence, zdali vůbec něco takového používá a pokud ne, připravíte si zároveň i konkurenční výhodu. Než se pustíte do výběru konkrétního dárku, musíte si být jistí, kdo přesně vaši zákazníci jsou a co by pro ně tím pádem bylo nejlepší zvolit. 

Také si dejte pozor, aby to bylo opravdu zdarma. Pokud budete zákazníka obcházet a pouze se ve finále zvýší cena jeho objednávky, rozhodně ho to nepotěší.

V ideálním případě propojte dárek s jeho objednávkou tak, aby dával smysl.  Může mít formu osobního dopisu, malé drobnosti, hodnotnějšího dárku, poukazu ke svým partnerům nebo jiným internetovým obchodníkům. 

Češi zkrátka milují věci zdarma.

Chcete posílat svým

zákazníkům dárky?
Ozvěte se nám a společně nalezneme řešení na míru pro vás.